سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه

و اینم بنزین جمعه 86/4/8 ساعت 4:8 عصر
سلام دوستان خبر های داغ از این بنزین به گوش ما هم رسیده خواستم شما رو هم درجریان بزارم و بگم دوران بد بختی ما به سر اومد حالا دوران بیچارگی و نابود شدن همه جوانان هست دیگه کار نبود پول نبود حالا بنزین هم که نباشه همه چیز ?? درصد اضافه میشه و از این به بعد زندگی در ایران خیلی که چه عرض کنم داره غیر ممکن میه برای دیدن عکس های به اتش کشیده شدن پمپ بنزین ها و توضیحات بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنیدو نظر درباره این پست ازاد هست و دوست دارم هر چی دوست دارید درباره این موضوع بگید...

نوشته شده توسط: علی دادار

لینک های روزانه جمعه 86/4/8 ساعت 4:7 عصر

* تصاویر بسیار جالبی از کنراد (Konrad Zuse) اولین کامپیوتر ساخت بشر! این کامپیوتر در سال 1936 ساخته شده و با اینکه به اندازه ی یک اتاق جا می گیره اما کل حافظه اش فقط 22 بیته!

* تصاویر دیدنی و جالب سایت بازتاب! بازتاب تصاویر جالبی رو که بر روی وب منتشر میشه هر روز جمع آوری می کنه! این سری اش واقعا جالب بود! مخصوصا تصویر سومی!

* تصاویر دیدنی از مراسم افتتاحیه ی جام جهانی!

* کاهش نرخ توهم، ببخشید تورم به 10.5 درصد در پایان اردیبهشت! در چند سال اخیر این بی سابقه است! نرخ تورم در سال قبل 13 درصد بود و برای امسال هم 14 درصد پیش بینی میشد!

* تصاویر جالبی از اشیا و وسایلی به جا مانده از انفجار هیروشیما! لینک از وبلاگ دانستنیها


نوشته شده توسط: علی دادار

لینک های روزانه جمعه 86/4/8 ساعت 4:7 عصر

با سلام!

امروز رفتم یک لینکدونی رو دیدم که یواش یواش داشت کارش می گرفت و برای خودش معروف میشد! به لینک باکس اش که نگاه کردم دیدم هر کدوم از لینک ها رو از یک لینکدونی معروف و پرسابقه کش رفته! یکی اش رو هم از وبلاگ خیلی خیلی معروف من کش رفته بود! واقعا برام جالب بود که چه طوری این بابا با لینک های من معروف شده ولی من که خودم این لینک ها رو جمع آوری می کنم هنوز معروف نشدم! :D

---

این هم از لینک های امروز! یک کم زیاده! به بزرگی خودتون ببخشید دیگه! هر چی پیدا کردم گذاشتم!

* ویدئوهای جالب از استیو بالمر در ابتدای راه اندازی مایکروسافت! استیو بالمر یکی از مدیران مایکروسافته! این ها رو ببینید! واقعا جالبه! برای تبلیغ ویندوز 1.0 دیگه کم مونده بندری برقصه!

* سوتی ها و اشتباهات جالب رسانه ای؛ قسمت اول!

* آیا می دانستید...! قسمت اول! این آیا می دانستید در مورد دانستنی های ژانر فانتزی است و توسط من برای سایتم نوشته شده!

* عاشقان فایرفاکس دست به چه کارها که نمی زنند! خالکوبی آرم فایرفاکس بر پشت یک زن! آقایون نگاه نکنن! زنه سرلخته!

* آهنگ «ممد نبودی ببینی...» را از اینجا گوش کنید! آهنگ محبوب من!

* زندگی نامه محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر! کسی که کویتی پور آهنگ ممد نبودی ببینی را به یاد او خواند!

* به هر حال IT در ایران پدر پیدا کرد! آخی! طفلک IT بی پدر! ادعای کذب خبرگزاری جمهوری اسلامی!

* فارسی ساز ویندوز XP ! اکثر بخش های ویندوز به علاوه قسمت های مهم Help آن فارسی شده اند!


نوشته شده توسط: علی دادار

کشف نامه:

میدونین! حالا فهمیدم چرا کاریکاتوریست روزنامه ایران همچین کاریکاتوری کشیده! از اونجایی که من سوسکم و از طرفی ترک هم هستم کاریکاتوریست بی خبر از همه جا من رو به تصویر کشیده که متاسفانه هموطن های آذری زبان (ترک زبان سابق!) برداشت بد کردن و شروع کردن به تظاهرات! بابا نیت بیچاره پاک بوده! مهم هم که نیته! دیگه چه گیریه!

نقض نامه:

حالا خارج از جدی با وجود ترک بودن (آذری زبان بودن فعلی!) عملیات صورت گرفته از سمت هموطنان آذری زبان (ترک زبان سابق!!) رو شدیدا رد کرده و حمایت قلبی و روحی-روانی-معنوی خودم رو از روزنامه ی (سابق!) ایران اعلام می دارم و کاریکاتوریست نگون بخت (که گویا مانا نیستانی از بزرگان کاریکاتوریست و گرافیست و کمیک کش! ایران هم بوده!) را نگون بخت اعلام می دارم!

لینک نامه:

صفحه ی کودکان روزنامه ی ایران؛ مقاله ی طنز «چه کنیم سوسک ها سوسکمان نکنند؟» ! تمام جنجال ها از همین طنز بچگانه شروع شد! در این لینک متن این مقاله رو که روش های مقابله با سوسک ها رو به زبان طنز آموزش داده مشاهده می کنید!

* اما توهین به آذری زبان ها (ترک زبان های سابق الایام!) کجاست؟ اینجا! در این مقاله طنز تعدادی تصویر برای هر کدام از روش های مقابله با سوسک ها (که در متن مشاهده کردید) وجود داره که در یکی از این تصاویر سوسک خاطی به زبان ترکی میگه «namana» !

* توضیحات قاطعانه ی سردبیر روزنامه ایران جمعه پیش از دستگیری!

* به جرم برگ ریزان درخت را قطع کردند! لینک پاسخ های کاریکاتوریست ها و روزنامه نگاران ایران به تعطیلی روزنامه ایران که وبلاگ «باران شبانه» اون ها رو جمع آوری کرده!

* کاریکاتور بسیار جالب گوسفند دات کام در حمایت از روزنامه ایران!

خبر نامه:

بر اساس آخرین اخبار واصله تعدادی از سوسک های مقیم مرکز در تظاهراتی میلیونی در فاضلاب های این شهر به مسخره شدن به وسیله ی این کاریکاتور اعتراض کرده و شعار مرگ بر اسرائیل را سر دادند!

پایان نامه:

ایول! چه ترک با غیرتی هستم من! فتبارک الله!


نوشته شده توسط: علی دادار

قانون کپی رایت چیست؟ جمعه 86/4/8 ساعت 4:7 عصر

«قانون کپی رایت» یا «کپی رایت، یه چیزی مثه کشک و دوغه!»

قانون کپی رایت اصولا چیه؟

قانون کپی رایت به طور کلی یعنی: «دوبله کردن یک فیلم به زبانی دیگر، رایت کردن، کپی کردن و انتشار یک سی دی و ترجمه و انتشار یک کتاب فقط با کسب اجازه از دارنده ی حق نشر آن اثر مجاز است و در صورت تخلف و هر گونه کپی برداری غیرمجاز بر اساس قانون کپی رایت با متخلفان برخورد خواهد شد. دارنده ی حق نشر یک اثر معمولا یک کمپانی فیلمسازی یا انتشارات کتاب محسوب می شود که سازندگان فیلم یا نویسنده کتاب امتیاز چاپ و نشر آن اثر را به آنها واگذار کرده اند.»

-=-=-=-=-=-

قانون کپی رایت در ایران!

قانون کپی رایت یک قانون بین المللی است. یعنی با پذیرفتن این قانون از سوی یک کشور تمام شرکت های آن کشور موظف به رعایت این قانون می باشند و هرگونه کپی برداری از محصولات می بایست از سوی مراجع قضایی کشور و در صورت نیاز حتی مراجع بین المللی پیگیری و با متخلفان و ناقضان قانون برخورد صورت گیرد.

اما قانون کپی رایت در ایران رعایت میشه؟ خیر. ایران قانون کپی رایت را به رسمیت نمی شناسد.  اما صحبت هایی برای پذیرش این قانون توسط ایران تا 2 سال دیگر صورت گرفته است بنابراین باید خود را برای پذیرش این قانون آماده کنیم.

-=-=-=-=-=-

مزایا و معایب قانون کپی رایت در «ایران» !

1- پیشرفت نرم افزاری: در حال حاضر شرکت های نرم افزاری امکان ساخت نرم افزار در ایران وجود نداره. زیرا نرم افزارهای این شرکت ها در بازار کپی برداری و با قیمت پایین تر به فروش می رسند و سود چندانی عاید شرکت نمی شود. اما با پذیرش این قانون امکان تهیه و توزیع نرم افزار حتی در سطح بین المللی در کشور امکان پذیر می شود. بر اساس یک پیش بینی درآمد یکساله ایران از فروش نرم افزاری می تواند از کل درآمد نفتی آن بیشتر باشد.

2- قیمت بالای نرم افزارها: مهم ترین مشکل این قانون در ایران قیمت بالای محصولات است. قیمت یک CD ویندوز در ابتدای عرضه ی آن 450 دلار (400.000 تومان) ، قیمت معمولی یک نرم افزار بین 70 تا 90 دلار (65 تا 80 هزار تومان) و یک بازی رایانه ای 40 دلار (35 هزار تومان) می باشد که بی شک خرید آنها را برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار و حتی غیرممکن می سازد.

3- مشکل در آپدیت نرم افزاری: به دلیل قیمت بالای نرم افزارها به روز آوری و آپدیت نرم افزارها نیز امکان پذیر نمی باشد. بر اساس یک آمار در آمریکا کمتر از 20% مردم از Office 2003 (آخرین ورژن کامل Office) استفاده می کنند و باقی آنها از همان Office های قدیمی بهره می برند. قابل ذکر است که در آمریکا در آمد بیشتر اقشار جامعه بیش چندین برابر درآمد معمول افراد در ایران است.

علاوه به بر مزایای گفته شده قانون کپی رایت مزایای دیگری چون بین المللی شدن کشور، ارائه ی خدمات به زبان فارسی از سوی شرکت های نرم افزاری و شرکت های خدمات دهنده آنلاین، پیشرفت خرید و فروش آنلاین محصولات و... نیز برای کشورمان دارد.


نوشته شده توسط: علی دادار

<   <<   6   7   8   9      >

ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

modir
[عناوین آرشیوشده]