سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه

پاسخ به سئوالات مطرح شده جمعه 86/4/8 ساعت 4:10 عصر

اطلاعاتی کوتاه در باره BLUETOOTH

Bluetootیک تکنولوژی است که امکان ارتباط بی سیم بین دستگاهای مختلف مانند کامپوترها,PDA ها, تلفنهای همراه, لوازم خانگی و... را فراهم میکند.فکر ایجاد این تکنولوژی اولین بار توسط شرکت Ericson ارائه شد و اولین تراشه Bluetooth را ساخت . ارتباط وسایل مختلف در این تکنولوژی از طریق امواج رادیوی کوتاه برد برقرار می شود. وسایل Bluetooth در فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز عمل میکنند . بعلت فرکانس بالای عمل کرد Bluetooth , میزان برد این وسایل پایین است ولی برای ارتباط دستگاهی مختلف در یک اطاق مناسب است. برد دستگاه های مجهز به تراشه Bluetooth حدود 10 متر است. یکی از محدودیتهای Bluetooth تداخل امواج رادیویی است که سعی شده با ارائه راهکارهای مختلف مانند FHSS (انتقال داده ای را ازیک کانال خاص , برای هر وسیله فراهم میکند) وامکان رمزگذاری داده ها ,این محدودیت ها برطرف شود.

راجع به ماجولهای گوشی موبایل توضیح دهید؟

بخاطر اینکه هنوز اطلاعات کاملی از ماجولهای گوشی موبایل ندارم از ارائه اطلاعات در این زمینه عذر می خواهم امیدوارم در اولین فرصت که ابن اطلاعات را کسب کردم در اختیار شما قرار دهم.

ارسال پیام کوتاه از طریق کامپوتر

در حال حاضر برای ارسال پیام کوتاه از طریق کامپوتر به موبایلهای ایران فقط سایتهای زیر وجود دارد:

www.parssms.com

www.irsms.com
و یک نرم افزاری جدیدا مایکرو سافت به صورت رایگان ارائه کرده است البته این نرم افزار با استفاده از موبایلی که در آن ارسال پپام کوتاه فعال گردیده وبا کابل رابط به پورت سریال کامپوتر وصل شده کار می کند .
لینک آن در وبلاگ کام تله کام که آدرس آن در وبلاگ دوستان بنده است موجود می باشد.


نوشته شده توسط: علی دادار


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

modir
[عناوین آرشیوشده]