سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه

ویندوز ویستا شنبه 86/4/16 ساعت 12:27 عصر

با سلام و تشکر از دوستان با توجه به سوالات زیادی که در مورد ویندوز ویستا میشه و برای آشنایی مختصر شما با این ویندوز به توصیه دوست خوبم جلال این مقاله رو نوشتم امیدوارم مفید واقع بشه

مقدمه

مایکروسافت مدتی قبل اولین نسخه بتای ویندوز جدید خود موسوم به ویستا را که قبلا اسم کد آن لانگهورن اعلام شده بود و به قول آنها نسل بعدی ویندوز به شمار می آید را پس از تبلیغات فراوان ارائه داد. فعلا تنها چیزی که در این نسخه به چشم می آید قیافه و شکل و شمایل جدید آن است و تغییرات زیادی در امکانات امنیتی آن اعمال نشده است بطوری که سیستم امنیتی موجود در نسخه بتای اول آن با سیستم امنیتی موجود در ویندوز XP Service Pack 2 یکسان میباشد البته مایکروسافت قول داده که در نسخه بتای دوم آن بسیاری امکانات دیگر اضافه شوند.

امکانات جدید ویندوز ویستا در مقایسه با ایکس پی چیست ؟

مایکروسافت لیستی طولانی از امکانات جدید ویستا ارائه کرده اما خیلی از آنها در نسخه بتای 1 این ویندوز ارائه نشده است و تنها چیزی که به چشم می آید قیافه متفاوت آن از ویندوز ایکس پی می باشد. تفاوت عمده قیافه با ایکس پی در آیکونها و فولدرهای شفاف آن می باشد که قیافه آنرا زیباتر کرده است.

یکی از امکانات جدید آن تکمیل شدن desktop search آن با ابزاری به نام Virtual Folder میباشد که تمام اطلاعات در مورد اسناد , عکسها و جستجوهایی را که شما قبلا انجام داده اید را ذخیره میکند و این جستجوهای ذخیره شده به طور اتوماتیک هربار که شما این فولدر را باز میکنید اجرا میشوند.

البته مایکروسافت قول داده امکانات دیگری نیز در نسخه جدید ارائه بکند ولی نباید از مایکروسافت انتظار جهشی بزرگ مانند جهش از ویندوز Me به XP و یا جهش از ویندوز 3.1 به ویندوز 95 داشته باشیم.

امکانات جدید اینترنت اکسپلورر 7 چیست ؟

همانطور که میدانید هر روز طرفداران زیادی از اینترنت اکسپلورر به Mozilla FireFox و مرورگرهای دیگر کوچ میکنند و علت آن هم چیزی نیست بجز کمبود امکانات آن در مقایسه با سایر مرورگر ها و مشکلات امنیتی فراوان آن. در نگاه اول متوجه میشوید که مایکروسافت تغییرات کمی در آن انجام داده و قیافه آن بسیار شبیه به نسخه قبلی IE میباشد.

عمده ترین تفاوت آن با نسخه های قبلی اضافه شدن امکان Tab Browsing میباشد که از مدتها قبل توسط بیشتر مرورگرها مانند FireFox و Opera ارائه شده بود و این امکان را میدهد که بتوانید بیش از یک صفحه اینترنت را در یک صفحه IE باز کنید ولی آیا این امکانات ناچیز میتونه طرفداران IE رو راضی بکنه ؟

حداقل سیستم موردنیاز برای نصب ویندوز ویستا چیست ؟

اضافه شدن امکانات گرافیکی زیاد باعث شده که ویندوز ویستا به یک سیستم با قدرت بالا احتیاج داشته باشه البته مایکروسافت مشخصات واقعی سیستم موردنیاز برای نصب ویستا رو به طور دقیق اعلام نکرده , این سیستم به صورت زیر میباشد :

  • CPU 1.8 MHz (AMD or Intel)

  • RAM 512

  • Graphic Card 64 Mb

  • DVD Rom

البته فعلا با سیستمی بالاتر از سیستم اعلام شده هم ویندوز احتمال دارد ویندوز ویستا کند اجرا بشود بطوری که در یک آزمایش که با پردازنده AMD Athlon XP 2800 و 1 گیگابایت رم  و کارت گرافیک ATI Radeon 9600 انجام شده این ویندوز کند اجرا میشده  که تمام این موارد به گفته مایکروسافت در نسخه های بعدی ویستا اصلاح خواهد شد در ضمن این ویندوز روی سی دی ارائه نشده و روی DVD با حجم 2.4 گیگابایت ارائه شده است دیگه خودتون حساب بکنید ویندوز ایکس پی که تقریبا 500 مگابایت روی سی دی حجم داشت 2 گیگابایت روی هارد دیسک فضا اشغال میکرد حالا ویستا چقدر فضا اشغال خواهد کرد.

بهرحال چاره ای ندارین بجز اینکه به انتظار نسخه های بعدی ویستا بنشینیم.


نوشته شده توسط: علی دادار


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

modir
[عناوین آرشیوشده]