سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه

BSC چیست؟ جمعه 86/4/8 ساعت 4:10 عصر

دومین مرحله بعد از آنتن موبایل (BTS) در شبکه دستگاهی است به نام BSC .

(Base Station Controller ) که مخفف آن BSC میشود

همانطور که از اسمش پیداست وظیفه کنترل چند BTS به عهده یک BSC است و کار آن بسیار با اهمیت می باشند چون تنظیم یکسری از پارامترهای مهم شبکه که راجع به کیفیت مکالمه و تماس مطلوب است در این دستگاه تعریف می شود.

مثلا شما در حال صحبت با گوشی موبایل خود هستید و در یک اتومبیل د رحال حرکت نشسته اید و در حال صحبت خیابانهای متعددی را پشت سر می گذارید ولی همچنان به مکالمه خود ادامه می دهید در این حالت شما از چندین آنتن موبایل گذشته اید و هر آنتن موبایل شما را به آنتن دیگر دست به دست کرده است و کانال ترافیکی شما را با خود پاک کرده و به یک آنتن دیگر تحویل داده است . این مدیریت مکالمه که در حال حرکت اتفاق می افتد به HAND OVER معروف است و وظیفه BSC مرتبط با آن BTS می باشد.

و دیگر اینکه قدرت تشعشع (برد آنتن موبایل ) نیز در این دستگاه تعریف می شود ، بدین صورت که از طریق BSC بر روی خروجی یک آنتن مورد نظر تضعیف گذاشته می شود که فرکانس آن با آنتنهای دیگر تداخل نکند .

ظرفیت BSC ها بر اساس TRX انتن های متصل به آن تعریف می شود که در حال حاضر در ایران ??? ، ??? و ??? TRX آن در حال کار است .

در تهران چندین BSC در حال کار است و در بعضی استانها کل استان فقط با یک BSC کار می کند (ارتیاط مستقیم با تعداد BTS دارد).

در زیر یک نمونه از BSC زیمنس آلمان که در ایران در حال کار است نمایش داده شده است .لازم به ذکر است که BSC های استفاده شده در ایران ساخت شرکتهای زیمنس ، نوکیا و اریکسون می یاشد.

در تصویر زیر نرم افزار کنترل کننده BSC زیمنس که به LMT معروف است نمایش داده شده است کلیه پارامترهای BSC و BTS از طریق این نرم افزار به BSC داده می شود

لازم به ذکر است در صورت خرابی یک آنتن موبایل سریعا آلارم آن بر روی این سیستم نمایش داده می شود که بیشتر وقتها به صورت نرم افزاری از طریق همین LMT قابل رفع می باشد در غیر این صورت پرسنل متخصص برای رفع عیب سخت افزاری به محل نصب BTS اعزام می شود.


نوشته شده توسط: علی دادار


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

modir
[عناوین آرشیوشده]